Gary Johnson, na co dzień skryty i nieśmiały profesor filozofii, w tajemnicy odkrywa swoje drugie oblicze, dorabiając jako „fałszywy zabójca” na usługach Departamentu Policji w Nowym Orleanie. Dzięki niespotykanemu talentowi do zdumiewających metamorfoz i przebieranek, jest mistrzem w wyłapywaniu osób planujących morderstwa. Sytuacja komplikuje się, gdy podczas jednej z misji, podszywając się pod seksownego killera, zostaje zauroczony kobietą, którą miał posłać za kratki. A zatem sprawdź gdzie obejrzeć cały film Hit Man online po polsku!
Spis treści
Czy Gary, uwikłany w gorący romans, zdoła oprzeć się urokowi pięknej Madison, czy też sam stanie się może ofiarą w tej przebiegłej grze pozorów? Scenariusz autorstwa Linklatera i Powella, oparty na artykule z „Texas Monthly”, jest absolutnie dziki i oryginalny. A jego zaskakujące zakończenie zdecydowanie mnie zaskoczyło, choć nie obyło się bez problemów. Głównym z nich jest nierówne tempo narracji.
Oglądanie Powella, który bezbłędnie wciela się w różne wersje Leonów Zawodowców, jest zabawne, ale po pewnym czasie te sceny, które nie różnią się od siebie niczym poza wyglądem głównego bohatera i opierają się na tej samej formule, zaczynają być monotonne. Kiedy fabuła przechodzi do relacji między Gary’m a Madison, również trzeba przebrnąć przez serię scen, w których postacie po prostu cieszą się swoją obecnością, zanim akcja nabierze tempa.
Na szczęście druga część fabuły jest łatwiejsza do zaakceptowania, dzięki obecności Adria Arjona, która jest absolutnym zjawiskiem. Reszta obsady również prezentuje się świetnie, co świadczy o reżyserskim talencie Linklatera. Współpracujący z Garym oficerowie, grani przez Rettę i Sanjaya Rao, tworzą klasyczny komediowy duet — ona zadziorna, on nieco bardziej nieporadny. Doskonale uzupełniają postać Gary’ego, wydobywając z niej to, co najlepsze.
Regularnie dają aktorowi przestrzeń do rozwijania komediowego talentu, raz podkreślając jego niezdarność, innym razem zaskakując jego przystojnością. Najbardziej interesującą postacią jest jednak wspomniany już Jasper, granu przez Amelio. To wykolejony policjant, obecnie na warunkowym, po tym jak poturbował nieco zbyt zuchwale zachowujących się nastolatków. Mimo że wydaje się lubić Gary’ego, irytuje go fakt, że młodszy kolega zajął jego miejsce.
Jasper jest zawsze koleżeński, lecz zawsze towarzyszy nam (i Gary’emu) niejasne przeczucie, że coś knuje, że nie jest to osoba, której można do końca ufać. Czy to rzeczywiście prawda? Przekonasz się sam oglądając. Powtórzę tylko, że zakończenie totalnie mnie zaskoczyło.
Hit Man cały film należy do tych dobrych filmów, które mogą być niesłusznie oceniane już na podstawie samego plakatu. Oglądasz te wszystkie niezależne produkcje, wyszukujesz perełki, zagłębiasz się w kinematografię lat 70. A tu nagle trafiasz na plakat, który wygląda jak typowa komedia romantyczna. Jednak radzę zachować ostrożność, ponieważ to, przypominam, film Richarda Linklatera.
Najpierw małe porównanie, żeby przyciągnąć uwagę. Hit Man cały film online to hit balansujący na granicy żartu, coś w stylu „The Kid Detective” Evana Morgana. Charakteryzuje się on (film Linklatera) podobną bezpretensjonalnością, ale przede wszystkim oryginalnym podejściem do gatunku. Owszem, to komedia romantyczna (ironiczna!), ale bardzo odmienna od typowych przedstawicieli swojego gatunku.
Gary wcale nie chce, by Maddy trafiła do więzienia, więc namawia ją, by porzuciła pomysł zabicia swojego przemocowego męża. Sugeruje, że lepiej go opuścić i zacząć nowe życie. Maddy zgadza się na tę propozycję, a potem zaczynają się spotykać. Gary, rzecz jasna, nadal udaje płatnego zabójcę.
Hit Man cały film inteligentna komedia z zaskakującymi zwrotami akcji. Zapada w pamięć głównie dzięki chemii między bohaterami, ale przede wszystkim, jak już wspomniałem, dzięki dialogom. To bardzo pozytywny film, nawet jeśli portretuje zbrodnie i ludzi, którzy się ich dopuszczają. Nawet jeden z typków, który teoretycznie „zagraża” Gary’emu, wydaje się pochodzić z innej filmowej rzeczywistości. To zapewne zasługa Linklatera, który, w duchu swojej niezależności, prowadzi aktorów w specyficzny sposób, sprawiając, że są bliżsi sercu, bardziej autentyczni, a nie sztucznie wyidealizowani.
Sortowanie według najpopularniejszych