Jerzy (w tej roli Robert Więckiewicz) to pisarz borykający się z nałogiem alkoholowym. Gdy wydaje się, że pokonał swoją zależność, jego życie zmienia się dzięki miłości do młodej kobiety (Julia Kijowska). To uczucie daje mu nadzieję i cel. Niestety, Jerzy szybko ulega ponownie swojej słabości. Odwiedza bar Pod Mocnym Aniołem, gdzie zaczyna kolejny maraton picia, kontynuowany później w jego mieszkaniu. Po tym epizodzie Jerzy trafia na oddział intensywnej terapii i ponownie zostaje skierowany na odwyk. A zatem zobacz gdzie obejrzeć cały film Pod Mocnym Aniołem online na VOD!
Spis treści
Tam spotyka doktora Granadę (Andrzej Grabowski), zespół terapeutyczny (w tym Izabela Kuna, Robert Wabich) oraz innych pacjentów, którzy razem tworzą różnorodną społeczność. Częścią terapii jest dzielenie się swoimi historiami z okresu uzależnienia. Opowieści te, zarówno humorystyczne, jak i poruszające, należą do osób z różnych środowisk. Reżysera, kierowcy TIR-a, inżyniera, farmaceutki, robotnika, fryzjerki i wielu innych.
Fani barwnej narracji Jerzego Pilcha znajdą w całym filmie Pod Mocnym Aniołem online coś dla siebie już od pierwszych scen. Główny bohater, alter ego pisarza, Juruś (grany przez Roberta Więckiewicza), drogę z własnego mieszkania do kliniki dla osób wychodzących z uzależnień zna na wylot. Różne pory roku są świadkami jego kolejnych wizyt w ośrodku, gdzie ląduje w stanie ciężkiego, alkoholowego delirium.
To postać głęboko uzależniona od alkoholu, który pije go litrami. Ale jednocześnie obdarzona przenikliwym spojrzeniem na świat, nawet w momencie ekstremalnego upojenia, precyzyjnie oceniająca swój stan zdrowia. Oglądaj Pod Mocnym Aniołem cały film online w dobrej jakości i to legalnie.
Wódka służy mu jako narzędzie do tworzenia literackich światów. Pod jej wpływem słowa zaczynają się łączyć, zmysły ostrzeją, a postacie nabierają życia. To właśnie te postacie spotyka Juruś w klinice, gdzie podczas wspólnych sesji terapeutycznych dzielą się historiami o tym, jak alkohol zniszczył ich życia. Wojciech Smarzowski z powodzeniem zaadaptował styl narracyjny Jerzego Pilcha na potrzeby filmu. Jednak przejął również intelektualny dystans głównego bohatera, Jurusia, do otaczającej go rzeczywistości.
W filmie Smarzowskiego postaci alkoholików wypowiadają się za pomocą doskonale skrojonych, literackich dialogów. To sugeruje, że za kamerą stanął nie tyle poszukiwacz prawdy, ile miłośnik gatunku. Ta eksperymentalna forma, z powtarzającymi się scenami, obrazami stylizowanymi na nagrania szpitalnej kamery, duchami słynnych pisarzy jak Bukowski i Jerofiejew. A także komediowymi elementami oraz charakterystycznym dla twórczości Smarzowskiego brutalnym ukazaniem rzeczywistości, nieco osłabia głębokie przesłanie filmu.
W końcowych scenach, kiedy bohater uświadamia sobie bliskość śmierci, jego artystyczne inspiracje znikają. A z pozornie kontrolującego swoje życie błazna staje się zrozpaczonym człowiekiem na krawędzi. Przed seansem moje największe obawy dotyczyły użycia narracji. Na moje szczęście, głos lektora pojawia się tylko w jednej scenie. Decyzja o rozbiciu narracji na publiczne wystąpienia głównego bohatera na początku filmu, a następnie na różnorodne dialogi, może wydawać się nienaturalna.
Jednak odgrywa kluczową rolę dla całej opowieści i pozwala Smarzowskiemu uniknąć powtórzeń. Pod Mocnym Aniołem cały film, szczególnie w kontekście tragedii spowodowanych przez pijanych kierowców na polskich drogach w okresie noworocznym, jest przez wielu oczekiwany jako ważny głos w debacie na temat alkoholizmu w Polsce. Jednak zarówno Pilch, jak i za nim Smarzowski, z każdą stroną książki i minutą filmu, dystansują się od bezpośredniego adresowania problemów społecznych.
Z przyczyn wymienionych wyżej, sceny te zostały wykorzystane do stworzenia klipów promocyjnych. Podobną konstrukcję narracyjną można było zobaczyć w filmie „Wszyscy jesteśmy Chrystusami”. Dla Pilcha, pisanie o motywacjach picia było okazją do eksplorowania słowa, oddania się jednemu ze swoich uzależnień. Pod Mocnym Aniołem cały film to nie tyle film o problemie alkoholizmu, ile o poszukiwaniu siebie w najgłębszych otchłaniach, odkrywaniu własnej, zagubionej prawdy wśród powszechnych fałszywości.
Jest to opowieść niezwykle skoncentrowana i zdyscyplinowana w formie, odmienna od typowych alkoholowych wizji. Skupia się ona na indywidualnym dramacie, który jest istotny dla każdego, ale tylko indywidualnie. Dla mnie jest to najmniej przekonujący film Smarzowskiego, widziałem wiele lepszych dzieł o alkoholikach. W tym polskich produkcji, ale to nie oznacza, że rezygnuję z oglądania. Wręcz przeciwnie, pozostaję i oczekuję na więcej. Moje zainteresowanie twórczością Smarzowskiego jest niezmiennie silne i nigdy nie zniknie podczas oglądania jego filmów.
Sortowanie według najpopularniejszych