W centrum fabuły całego filmu 365 Dni online znajdują się postacie sycylijskiego gangstera Massimo Torricelli (w tej roli Michele Morrone) oraz Laury (Anna Maria Sieklucka), Polki przebywającej we Włoszech, którą Massimo jest zauroczony. Massimo jest postacią, która zna swoje cele i zazwyczaj osiąga to, czego chce. Zamiast jednak próbować zdobyć względy Laury w tradycyjny sposób, postanawia ją po prostu porwać.
Spis treści
Proponuje jej, że będzie więźniem przez 365 dni. Jeśli w tym czasie zakocha się w nim, będą kontynuować związek i żyć szczęśliwie. Jeśli nie – wróci na wolność. Umberto Eco w jednym ze swoich felietonów zauważył, że film dla dorosłych można rozpoznać po tym, że codzienne czynności, takie jak mycie rąk, są w nim przedstawiane z dokładnością i długością odpowiadającą rzeczywistości, co może być nudne.
Polska produkcja z udziałem włoskiego aktora w jednej z głównych ról wydaje się wpisywać w tę definicję. 365 Dni cały film jest po prostu nudny i monotonny. Mimo że w tle toczy się jakaś gangsterska intryga związana z profesją Massimo, przedstawiona jest ona w sposób blady i niespójny.
Massimo, główny bohater filmu, jest przedstawiony jako postać uzależniona od miłosnych zbliżeń, który dla niego stanowi formę relaksu. Albo sposobu radzenia sobie ze stresem i ucieczki od brutalnej rzeczywistości. W filmie znajdziemy zatem dużo scen miłosnych, przedstawionych w bardzo bezpośredni sposób, podobnie jak w książce, na której oparty jest cały film 365 Dni online. Jednak w przeciwieństwie do książki, gdzie wyobraźnia czytelników może tworzyć różnorodne obrazy, w filmie sceny te kreuje reżyser.
Efektem jest produkcja o charakterze 18+, choć zrealizowano ją z wysoką jakością. Z pięknymi zdjęciami, atrakcyjnymi aktorami, wspaniałą scenerią i dekoracjami oraz konserwatywnym przesłaniem. Miłość przed współżyciem, a ślub jako warunek pełnego szczęścia. Niemniej jednak, nadal 365 Dni cały film online to produkcja o charakterze wiadomo jakim. W polskim kinie głównego nurtu rzadko można spotkać tak wiele scen miłosnych, jakie pojawiają się w tym filmie.
Reżyser Barbara Białowąs stara się wprowadzić odrobinę kreatywności w ich realizację, ale mimo to ilość scen erotycznych w filmie jest przytłaczająca. Pierwsze ujęcia można jeszcze zaakceptować, ale ich nagromadzenie sprawia, że widz może czuć się zmuszony do opuszczenia kina. Pomimo tego, praca operatora Bartosza Cierlicy jest jednym z jaśniejszych punktów produkcji. Jego niebanalne kadry, świetne ujęcia i praca kamery świadczą nie tylko o wysokim kunszcie, ale również o ogromnym talencie.
Chociaż głównym aktorom filmu udaje się uchwycić napięcie i przyciąganie między Laurą i Massimem, w pozostałych aspektach ich aktorstwo bywa momentami sztywne. Nie pomagają im w tym słabo napisane dialogi i poważny ton całej historii. Scenariusz wydaje się niespójny i miejscami niejasny, mimo dość oczywistej głównej fabuły. Postacie drugoplanowe pojawiają się na ekranie tylko na krótko, by nagle zniknąć bez jasnego uzasadnienia.
To szkoda, szczególnie że aktorki takie jak Grażyna Szapołowska mogłyby wnosić więcej do fabuły. Jednak warto zwrócić uwagę na Magdalenę Lamparską, której udaje się wprowadzić do produkcji pewien żywioł i dystans. Blanka Lipińska w swojej twórczości doskonale uchwyciła marzenie, które mogłoby tkwić w wielu kobietach – pragnienie życia niczym w bajce. Wizję księcia na białym koniu, który uwiedzie je, zapewni życie pełne luksusu i pozbawi codziennych zmartwień. A przy okazji zapewni satysfakcjonujący stosunek.
365 Dni cały film jest właśnie taką wizualizacją tego rodzaju marzeń. Dla kobiet stanowi okazję do przeniesienia się na chwilę do świata bajki. A dla mężczyzn – pretekst do „legalnego” oglądania filmu o charakterze erotycznym w towarzystwie swoich partnerek. Dla czytelników książki jest to moment radości, że adaptacja filmowa odnosi sukcesy. Jednak rodzi się pytanie, czy popularność takiej produkcji jest faktycznie powodem do zadowolenia.
Sortowanie według najpopularniejszych